Sivu on muuttanut uuteen osoitteeseen

IT'S JUST ME

7.4.2014

Just smile, it makes everything better

Ootteko koskaan miettineet kuinka paljon me valitetaan ihan kaikesta? No mä oon ja niin vihaan sitä. Vaikka totta kai itekki valitan ihan liikaa, mut en tykkää siitä :D Valitetaan säästä, rahatilanteesta, liiasta tai liian vähäisestä työmäärästä, ulkonäöstä, asiakaspalvelijoista, hitaista ihmisistä, puheliaista sekä sitten liian hiljaisista ihmisistä, muiden mielipiteistä, tv-ohjelmista sekä vielä lisää ihan älyttömästi säästä ja vaikka kuinka monesta muusta asiasta.

Mä ite yritän välttää valittamista aina viimiseen saakka ja keskittyä niihin hyviin hetkiin ja elää nyt just tässä hetkessä. Ehkä yleisin säähän liittyvä valitus mitä kuulee lähes joka päivä on: "Olispa jo kesä!". Tosi tyhmä lause, mun mielestä. Joo kesä on kiva ja niin edespäin, mut ei se tuu yhtää nopeemmin sitä hokemalla ja helposti sitä unohtaa elää just tässä hetkessä jos koko ajan odottaa jotain tulevaa.

Kuulostaa vähän ehkä turhan deepiltä ja ärsyttävän positiiviselta, mut oon vaan niiin tätä mieltä. Ajattelen mieluummin kuinka hyvä mun on olla just tässä hetkessä missä oon. Toki näin on ehkä hiukan vaikeempi ajatella, jos ei ookkaan niin onnellinen. Ne pienet jutut ja hetket jotka tekee niin onnelliseks, on vaan mulle niin tärkeitä. Se tunne, kun tuntee olevansa jossain maailman turvallisimmassa paikassa ja päässä soi vaan there's no place I rather be. Tai se tunne, kun näät hyvän kaverin pienen tauon jälkeen ja juttua riittää ja ootte vaan kaikesta niiin samaa mieltä. Tai vaikkapa se tunne kivan treenin tai ihanassa ilmassa lenkkeillyn lenkin jälkeen. Tai ne hetket, kun tarpeeks hyvän kaverin kanssa ollessa sanaakaan sanomatta tietää mitä toinen tarkoittaa. Ne aamut, kun ehtii juoda aamukahvin. Niitä pikku juttuja mitä mä arvostan.

Ihan liian myöhään maanantai iltana mun oli pakko valittaa valittamisesta. Googlettamalla myös löytää jos jonkinlaisia tutkimuksia, joissa käsitellään valittamisen vaarallisuutta. Jatkuva valittamisen kuuntelu joidenkin tutkimuksien mukaan jopa tyhmentää, joten stop that :D

When people complain of life, it is almost always because they have asked impossible things of it.

2 kommenttia:

8. huhtikuuta 2014 klo 4.32 , Blogger Annika kirjoitti...

Täällä jos missä on tajunnu hetkes elämisen tärkeyden. Mut toisaalta jos mietin syksyy ni jos joku ois sanon mulle et lopeta valittaminen tai nauti nyt joka hetkest ni oisin vetän turpaa :D Pitää muistaa olla onnellinen niistä pienistä asioista.

Hyvä postaus Mirkku <3

 
8. huhtikuuta 2014 klo 14.39 , Blogger Mira kirjoitti...

Haha joo ois voinu hiukan enempi ärsyttää silloin tää postaus :D mut toi kyl varmast opettaa enemmän ku mikää!

 

Lähetä kommentti

Tilaa Lähetä kommentteja [Atom]

<< Etusivu